Yamaha Kodiak 400 2004r Zawieszenie, rady dla początkująceg
Witam od niedawna posiadam Kodiaka 400 z 2004r. Jest to mój pierwszy quad i mam kilka pytań. Mianowice mój quad jest dość miękki i strasznie się kładzie na zakrętach (słyszałem ze wszystkie Yamahy tak mają) i chciałby usłyszeć opinie posiadaczy takiej maszyny? ciekawi mię też czy jest możliwość dołożenia blokady przedniego mostu, albo czy most z 450 będzie pasował bo wiem że tam blokada jest i czy jest to w ogule opłacalne? Oprócz tego liczę na jakieś cenne rady, ciekawostki dotyczące tej maszyny.
Re: Yamaha Kodiak 400 2004r Zawieszenie, rady dla początkuj
Witam kolego, nie miałem nigdy Kodiaka 400, ale miałem 700 z 2012 roku i też problemem dla mie było miekkie zawieszenie. Poczytałem trochę i zakupiłem twarde sprężyny EPI do mojego modelu, poprawiły znacznie jazde, w zasadzie to mi wystarczyło i usastysfakcjonowąło. można kombinować z udwardzeniem sprezyn przez skrecenie , jesli jest taka mozliwośc, czyli regulacja, można dołożyc podkładki pod sprężyne, no i można zmienićsprezyny. co do blokady, dołozenie raczej małoprawdopodobne, jeśli to tylko wymianan dyfra na taki z blokadą, tylko...... czy będzie pasował wałek napedzający od silnika, czy półośki beda zgrywały, nie wiem czy ma to sęs.
Re: Yamaha Kodiak 400 2004r Zawieszenie, rady dla początkuj
kolego, jakie propozycje, poszukaj na gogle. Napisałem Ci co zrobiłem. Jak radzic sobie w trudnym terenie bez blokady, nie zakopywać się , zeskakiwac z quada puki jeszcze idzie, hamowanie przodem spowalnia koło krecące się bezsesu i daje naped na drugie koło. Nauka jazdy i uczenie się róznych sposobów omijania problemu to podstawa.
Re: Yamaha Kodiak 400 2004r Zawieszenie, rady dla początkuj
Stopka9 napisał(a):
A masz może jakieś rady jak radzić sobie w trudnym terenie bez blokady? a jeśli chodzi o wymianę sprężyn masz jakieś propozycje?
Nie przejmuj się brakiem blokady Rincon jej nie ma a radzi sobie świetnie , do tego możesz poruszać kierownicą w lewo i prawo i z błota powinieneś wyjechać , co do kamieni i innych przeszkód w rinconie można wcisnąć przedni hamulec delikatnie i wtedy oszuka się mechanizm różnicowy który przez moment poda moc na oba koła , co pomoże ci np podjechać pod kamień , taki sam patent jest w amerykańskich woskowych hamerach , oszukujesz mechanizm hamulcem , ale to się robi tylko przy pokonaniu danej przeszkody a nie w błocie , w błocie zostaje ci tylko ruszać lewo prawo kierownicą , a i nie wiem czy ten paten z hamulcem ma zastosowanie w kodiaku , byś musiał sam sprawdzić , podjechać pod drzewo lub kamień zablokować dobrze koło a drugie niech będzie w powietrzu potem dajemy lekko gazu i czekamy ,aż te koło co jest w górze zacznie się kręcić a jak już się zacznie to lekko wciskamy przedni hamulec i czekamy aż mechanizm przekaże moc na drugie koło które jest zblokowane tak to się robi w rinconie tu masz filmik
Re: Yamaha Kodiak 400 2004r Zawieszenie, rady dla początkuj
ściągnij sobie serwis manuala i tam będziesz miał wszystko opisane co i jak, bez tego jest ciężko obsługiwać quada , a z ta książką będziesz wiedział gdzie co się znajduje i jak to się sprawdza ,począwszy na wymianie olei a skończywszy na elektryce i mechanice pojazdu
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum