W celu znalezienia lub ustalenia braku iskry potrzebny jest miernik uniwersalny:
1. Na początek ustalimy czy do modułu zapłonowego dochodzi prąd 12V w tym celu:
* ustawiamy miernik na 20DCV;
* należy odłączyć od modułu gniazdo podwójne wiązki elektrycznej, do pinu DOLNEGO (najczęściej przewód czerwony/czarny), wsuwamy
przewód (czerwony) a (czarny) do masy, przekręcamy stacyjkę powinno się ukazać napięcie (faktyczny stan naładowania akumulatora);
* jeżeli miernik przy przekręconej stacyjce nie pokazuje żadnego napięcia, należy;
* sprawdzić na ciągłość przewód od modułu który idzie w stronę stacyjki.
* jeżeli po przekręconej stacyjce pojawi się napięcie 12V a iskry nie ma, przechodzimy do sprawdzenia modułu zapłonowego:
Moduł zapłonowy – miernik ustawiamy na ACV 20;
1.Odłączyć przewód najczęściej czarny/żółty lub od cewki wysokiego napięcia, jeden przewód miernika (czerwony) włożyć do wsuwki przewodu żółto-czarnego, drugi do masy, włączyć stacyjkę i kręcimy krótko rozrusznikiem, na mierniku ukaże się w sposób pulsujący wartość w granicach 14-16V – moduł jest OK., wtedy należy sprawdzić cewkę zapłonową:
Cewka zapłonowa - której sprawdzenie za pomocą miernika uniwersalnego sprowadza się do ustalenia rezystancji uzwojenia pierwotnego i wtórnego.;
Pierwotne – miernik ustawiamy na 200 Ω.
Jeden przewód miernika do (+) cewki, drugi do masy – wartość 03,2 Ω;
Wtórne – miernik ustawiamy na 20 K 1. Jeden przewód miernika do środka fajki lub bezpośrednio do przewodu, drugi do masy – wartość 4.04 Ω.
Jeżeli przyjmiemy że świeca zapłonowa została sprawdzona przez wymianę na inną i w dalszym ciągu nie ma iskry to przechodzimy do ostatniego pomiaru mianowicie do sprawdzenia Impulsatora:
Impulsator - miernik, ustawienie na 200 Ω lub ,,buzzer,,
Do przewodu niebiesko/żółtego lub niebiesko/białego w gnieździe wiązki elektrycznej wsuwamy przewód czerwony miernika – (przewód czarny miernika) wsuwamy do przewodu zielonego (masa), wartości od 104 – 152 Ω – impulsator jest OK., brak jakichkolwiek wskazań oznacza impulsator do wymiany.
Podsumowanie: cewka zapłonowa i impulsator, moduł zapłonowy wykazują się wartościami jak wyżej, iskra musi być !
PrezesMarian napisał(a):
Czy jest opcja podłączyć jakoś na krótko z ominięciem modułu ?
-
Nie.........................